AKK:n Tekniikan lajiryhmä muistuttaa kilpailijoita FIA-akkusäännön voimaantulosta myös kansallisesti 1.1.2017.
Sääntö kertoo, että mikäli akku ei sijaitse moottoritilassa, akun tulee olla ns. kuiva akku. Kuiva akku -termistö on selvitetty FIAsta. Kuivassa akussa (VR-tyyppinen akku) ei ole vapaata elektrolyyttiä, vaan happo on sidottu geeliin tai imeytetty lasivillaerottimeen (AGM). Tämäntyyppisiä akkuja on saatavilla akkuja myyvistä liikkeistä eivätkä hinnat sanottavasti eroa perinteisestä märästä akusta. Ns. kuivalla akulla ei siis tarkoiteta ainoastaan kalliita kilpa-akkuja tai litium-akkuja. Tästä syystä tekniikan lajiryhmä on päättänyt toukokuussa seurata FIA.n sääntöä kuitenkin niin, että sääntö otetaan kansallisesti voimaan 1.1.2017.
Tämä ns. kuiva akku vaaditaan seuraavissa ryhmissä (mikäli akku ei sijaitse moottoritilassa):
Ryhmät A, N, R, FIN N 4WD, FIN R 4WD, F sekä rallicross-autot
Lisätietoja: AKK:n tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi, iiro.palmi@autourheilu.fi, 050 347 5177