Kuhmoisten Sora ralli, HRT-rallisarjan ensimmäinen osakilpailu 21-22.1.2022
”Mein Kampf”, niin kuvailisimme viikonlopun kisaa Kuhmoisissa, hyvästäkin valmistautumisesta huolimatta kaikkea saattaa sattua.
Perjantaina kartturi Arto, eli Api, ja Petteri saapuivat aamulla Kuhmoisiin. Petteri toi ”paketin” ylös ja nuotitus tapahtuisi Apin Golfilla. Ensi töikseen Putin vietiin suoraan trailerin päältä Kuhmoisten Siivouspalvelujen tiloihin, jossa yrittäjä Eija Heinonen suoritti sille pesun ja tarjosi herkälle venäläiselle kilpa-autollemme myös lämpimän yösijan, kiitos sinne!
Petteri ja Api lähtivät reitille nuotin tekoon aamun ilmoittautumisen jälkeen. Reitti sisälsi viisi erikoiskoetta, joiden yhteenlaskettu pituus oli n. 70 kilometriä. Käytännössä jokaista erikoiskoetta on joskus käytetty Jyväskylän Suurajoissa ja Neste Oil rallissa, siis aivan mahtavaa korkeuseroja sisältävää tiestöä, toki hiukka turhan nopeata meidän autollemme. Nuotit olivat vihossa iltapäivällä kolmen jälkeen ja oli aika siirtyä kaupan kautta majoitustiloihimme Gasthaus Sahanrantaan, josta olimme varanneet pari kahden hengen huonetta. Kiitos muuten isännälle Manu Syrjäselle, joka muuten vinkkasi meille tuon Putinin ”yömajoituksen”
Ilta sujui mukavasti kämpillä istuen, kiitos älyttömien koronarajoitusten. Huollossa oli tällä kertaa Artsi Björklund ja kuljettajan kaima Petteri Salmela, joka tullessaan Kuhmoisiin tyhjensi koko paikallisen K-Marketin lämminruoka tarjonnan ja pelasti loppuporukan nälkäkuolemalta tuodessaan ainakin viisi pakettia kanankoipia, mahtava juttu! Kun oltiin saatu mahat täyteen niin huoneeseen saapui yllättäen vierailulle kilpailun johtohenkilöitä, joiden kanssa viihdyimme pitkän tovin ennen yöpuulle siirtymistä.
Aamulla katsastuksen jälkeen siirryttiin takaisin majoituspaikkaan, joka oli aivan huoltoalueen vieressä. Edellisen sprintin jälkeen hitsaamalla korjattu laturin tuuletinpyörä oli edelleen täydellinen kysymysmerkki ja päädyttiin ratkaisuun, että laitamme kaikki kaksi varahihnaa ja tarvittavat työkalut Putiniin mukaan. Hihnat, räikkä + jatkovarsi ja hylsy mahtuivat hanskalokeroon ja sorkkarauta hihnan kiristykseen viriteltiin varapyörän kiinnityksen alle.
Kisa starttaa ja ”ohjelma” alkaa. Lähtöjonossa kuljettavat huomasivat että lämmityslaitteen puhallin on mykkä, soitettiin huollolle mutta eivät vastanneet, olivatkohan päiväoluella? No, ajaessa ajoviima hoitaa ilman liikkumisen ja kabiini alkoi olla jo plus asteilla kun kuskit saapuivat ykkösen lähtöön.
Oikeastaan tässä vaiheessa voidaan todeta että luokassamme starttasi neljä autokuntaa ja jo etukäteen tiesimme että ajamalla näitä kolmea hurjaa vastaan meillä ei ole mitään saumaa, joten emme keskity tässä tiedotteessa enempää pätkäaikoihimme, jotka olivat heikkoja.
Kerromme siis siitä että mitä sitten alkoi tapahtua ykkös erikoiskokeen jälkeen. Siirtymällä selvisi jo että laturin hihna oli häipynyt pätkän aikana, sinäänsä myös erikoinen juttu että latausvalo ei syttynyt vaikka hihna puuttui, mutta Putinin omasta volttimittarista pystyi asian toteamaan. Kuskit ajoivat kakkos erikoiskokeen lähelle ja ryhtyivät laittamaan uutta hihnaa paikalleen. Tässä vaiheessa tuli ekan kerran kuskeille mieleen että mitäs jos lähettäs kotiin että ei jäädä tuonne pätkälle ja odoteta kolmea tuntia että huolto hakee meidät ja Putinin pois sieltä. No eihän se niin mene, vaan mennään niin kauan kun pelit liikkuu. Kakkospätkä oli n. 12 kilometriä pitkä ja hihna häippäisi jossain seitsemän kilometrin kohdalla. Rutiinilla viimeinen mukana ollut hihna paikalleen ja kolmos erikoiskokeelle joka oli n. 13 kilometriä pitkä. Hihna pysyi melkein maaliin asti. Huomattakoon se asia että tälläinen venäläinen perustuote, jossa on mekaninen bensapumppu, kun ei tarvitse sähköä mihinkään muuhun kuin sytytysjärjestelmän ylläpitoon niin sillä voi jatkaa niin kauan kuin akussa virtaa riittää. Luonnollisesti lämppäri oli pois päältä kokoajan kun se ei toiminut ja kaikki siirtymät ajettiin parkit päällä virtaa säästäen. Kolmosen maalissa oli luokkamme kilpailija pari Arto Uusi-Ranta ja Jouni Näsman keskeyttäneenä kaasuläpän akselin katkeamiseen ja tuulen nopea Corolla pari joutui heittämään pyyhkeen kehään. Muutama sana siinä vaihdettiin ikkunan kautta, mutta tunteet ymmärrettävästi olivat pinnassa.
Joten sijoituksemme oli nyt siis luokan kolmas. Siirtymällä kolmos erikoiskokeelta Api kävi ”kuumaa” WhatsUp viestintää huollon kanssa, että mistä löydämme vähintään kaksi laturin hihnaa lisää, jotta pääsisimme jatkamaan, kun Putin ”syö” hihnan per pätkä. Kuhmoisista ei aluksi löytynyt ja seuraavaksi huolto soitteli Jämsän varaosaliikkeitä, mutta kaikki olivat juuri menossa kiinni yhden aikoihin, lisäksi he kävivät kyselemässä monesta muusta huollosta hihnaa, mutta ei tärpännyt. Myös Tommy laittoi someen vauhtia eri palstoilla mutta tuloksetta. Kun kuskit saapuivat huoltoon, johon oli aikaa varattu tunti, myös Api alkoi juoksennella kyselemässä hihna perään. Ar-Matti Rikkisen kartturi, Hannu Lamminen, osasi kertoa että paikkakunnalla on yksi Fixus korjaamo josta voisi kysellä. Api sai puhelinnumeron ja soitti sinne ja isäntä oli paikalla ja sanoi että tänne vaan kattomaan, täällä on iso laatikollinen hihnoja. Api hyppäsi Golfiin ja suuntasi korjaamolle. Pölyisen laatikon uumenista löytyi kolme kappaletta aavistuksen pitkiä hihnoja, mutta niillä nyt koitettiin jatkaa. Kiitos Autokorjaamo ja Hinauspalvelu H. Lehtonen Ky, 15 €uron hihnat pelastivat kisamme! Samalla huollossa ”korjattiin” lämmityslaitteen moottori, eli laitettiin vinossa ollut sulake paikalleen, sekä laitettiin varuiksi lisävalot nokalle jos tulee odottamattomia taukoja erikoiskokeen suoritusten suhteen ja hämärä yllättäisi. Tauolle keskeytti luokastamme kuljettajapari Juha Laaksonen – Esa Ekola, joiden hieno ja nopea WV Golf S Öettinger koki teknisen vian. Eli, Putin + kuljettajat olivat luokkansa kakkosia ennen kahta viimeistä erikoiskoetta.
Erikoiskoe neljä oli kisan pisin, lähes 21 kilometriä ja nimeltään paikallisen baarin mukaan ”Dirty Cock”, mitä lie tarkoittaa… Pätkän lähdössä Petteri ja Api juttelivat että nyt ei ole kiire mihinkään ja tuodaan vain auto maaliin ja koitetaan ottaa luokan kakkossijan mukanaan tuomat arvokkaat sarjapisteet. Vaan kuinkas kävikään?
Noin kahdeksan kilometrin kohdalla konehuoneesta kuului aivan jumalaton pamaus ja tehot katosivat Putinista. Mittareita tarkkaillen kuskit jatkoivat ja ihmettelivät että mitä on voinut tapahtua. Pätkän puolessavälissä oli risteys isolta tieltä Paaterin pikkutielle, niin kuskit valuttelivat Putinin siimojen alle ja Api lähti katsomaan konepellin alle että näkyykö mitään silmämääräisesti. Ei mitään erityistä ja auto käy aivan nätisti mutta ei kulje juurikaan 80 kmh kovempaa. Kaksi minuuttia mietittiin ja sitten päätettiin jatkaa, mutta odotimme vielä seuraavan auton, jotta emme lähde vammaisella pelillä eteen pilaamaan muiden kisaa. Kahden minuutin väleillä kun mentiin niin neljä minuuttia siinä meni, mutta sillä ei ollut mitään merkitystä luokkasijoitukseemme, mistä pisteet jaetaan, joten koitetaan maaliin. Pätkän maaliin päästiin ja edelleen kuljettajat täysin ymmällä mitä on tapahtunut. Siirtymällä viidennelle erikoiskokeelle pysähdyttiin ja Api meni taas katsomaan vielä kerran pellin alle josko jotain poikkeavaa näkyisi, ei näkynyt ja mikä ihmeellisintä, laturin hihna oli paikallaan!!!
Edessä olisi, tai on jo, selviytymistaistelu kisan maaliin. Viimeiselle viidennelle erikoiskokeelle lähdettäessä Petteri ajoi tosi pintakaasulla koska moottorin kuormittaminen alkoi aina nostaa lämpöjä. Kaksi minuuttia perässä lähteneen Volvon ohitus osui hienosti pitkälle suoralle ja heidän aikaansa emme hukanneet. Pätkän maaliin saavuttiin ja kuskit alkoivat nauramaan, kun pätkäaika kertoi että keskinopeus oli hieman alle 60 kmh! Edessä vielä siirtymää maaliin n. 22 kilometriä. Kypärät pois päästä ja vasta siirtymän ison tien osuudella kuskit kuulivat kuinka kone alkoi ”kilistämään” kun sitä rasitti hiemankin enemmän, joten jako tai sytytys oli täytynyt siirtyä, mutta miksi?
Petteri ja Api saavuttivat kilpailun maalin, luokan toisen sijan ja arvokkaat sarjapisteet! Palkinnot ja pisteet jaetaan vasta maalissa, joten Never Give Up!
Tässä kohtaa iso kiitos huoltojoukoille; Pete ja Artsi + ”etähuolto” Tommy. Iso kiitos kisan järjestäjille hienosta kisasta! Iso kiitos tietenkin kaikille yhteistyökumppaneille jotka mahdollistavat sarjan läpiviemisen.
Ai niin, mitä siis oli tapahtunut ”pamauksen” jälkeen? Laturin tuuletin pyörä, joka siis irtosi edellisessä sprintissä, hitsattiin pikku hepeillä kiinni hihnapyörään koska uutta laturia siihen hätään ei ollut. Se miksi tuuletinpyörä korkkas ilmeisesti hahlosta, emme tiedä mutta noi pikku Mig hepit hiottiin kyllä, mutta silti hihnan kylki osui aavistuksen niihin ja siitä sitten alkoi ns. kuoriutumaan ja lopulta katkesi. Ne tauolla löydetyt hihnat olivat 9,5 leveitä ja se ensimmäinen hihna sitten kestikin koko loppukisan kun oli vähän alempana kuin 10 leveä. Se pamaus sitten olikin se tuuletin pyörä, joka päättyi poistua hihnapyörän ja laturin välistä (miten?) ja rikkoi jakopään suojan ja sekoitti jaon! Ainekset moottorin täystuhoon olivat läsnä.
Putin matkaa moottorinsa tekijälle, Ari Saariselle, tutkittavaksi ensi viikon lopulla ja toivotaan että ei ole mitään isompaa ja päästäisiin pikku säikähdyksellä ja uudella jakohihnalla?
Seuraava tapahtuma on, onneksi, vasta 18-19.2, jolloin ajetaan HRT-rallisarjan toinen osakilpailu Savonlinnassa.
Tiedotus palaa aiheeseen tuon tapahtuman jälkeen, hyvää talven jatkoa!
16.1.2022
Palvaanjärven Loma rallisprint, HRT-sprint sarjan toinen osakilpailu 15.1.2022
Perjantai-iltapäivällä suunnattiin kahden autokunnan voimin kohti Taavettia. Petterin ja Ronin lisäksi mukana oli Henri ensimmäistä kertaa viivalla hankkimallaan V1600 Renault Cliolla, huollossa mukana Belinda ja Tommy. Palvaanjärven lomakeskuksesta olimme vuokranneet kuuden hengen mökin, johon ilta yhdeksän aikoihin sitten majoituimme. Aamulla kello soi seitsemän aikoihin ja porukkamme kömpi ravintolaan aamupalalle ja ilmoittautumaan. Sen jälkeen kilpurit varikolle, numerot oviin ja odottelua että päivä valkenee. Nuotitukseen lähdettiin vähän yhdeksän jälkeen, kun aurinko oli noussut, jotta saatiin tehdä ne nuotit päivänvalossa. Pätkän saa siis nykyisin ajaa siviiliautolla kaksi kertaa läpi ja tehdä halutessaan kartturin kanssa nuotit.
Ennakkoon erkoiskokeesta nähty video asetti jo jonkinlaiset odotukset mitä tuleman pitää. Pätkä oli todella haastavaa pientä ja kapeata tietä, jossa pito vaihteli kaikkea jään ja lumen välillä. Tälle haastavalle pätkälle pituutta kertyi 4,2 kilometriä ja nuottivihkoon tuli tavaraa normaalia enemmän, koska montaa yli sadan metrin suoraa sieltä ei löytynyt. Lisää tällaista, harvoin tulee kuskille hiki neljän kilometrin aikana!
Kisan ensimmäinen kierros kolmesta starttasi kello 11.00, Petteri ja Roni lähtivät kisaan numerolla seitsemän ja Henri numerolla 37. Petteri ja Roni ajoivat ihan ok suorituksen ollen ensimmäisen vedon jälkeen luokkansa kakkonen, käsittämättömän kovaa ajavan Kupla kuskin, Kari Haapalaisen, jälkeen. Pätkä oli todella liukas ja Petteri kommentoi että ”ihan kuin olisi ajanut siviilirenkailla”!
Toisella kierroksella tie oli jo niin ”pöperöllä” että harva kuljettaja paransi aikaansa ja porukkaa alkoi suistuilla siellä täällä, kun pito heikkeni, mutta yllättävän vähän tuli taukoja hinausten takia.
Petterillä ja Ronilla ei ollut mitään toivoakaan yrittää saada Haapalaisen Kuplan aikaa alitettua, joten jättivät suosiolla kolmannen kierroksen ajamatta. Olihan viikon päästä tulossa ensimmäinen HRT-Rallisarjan osakilpailu Kuhmoisissa, joten vähemmän tekemistä, kun vie ehjän ”Putinin” talliin tsekattavaksi ennen rallia.
Henrin kisa ei sitten oikein ottanut sujuakseen. Auto kulki hienosti ja Bigemin alusta tasoitti tietä, joka nyt kävi molemmilla kierroksilla ”ahtaaksi”. Ensimmäisellä kierroksella lievä suistuminen hankeen ja Rellu jäi sinne kiinni. Vaurioita ei juurikaan tullut joten toiselle kierrokselle uudelleen kokeilemaan. Sitten tulikin maalimutkassa totaalinen poistuminen ja maapallo hyppäsi Rellun päälle ja osui siihen kolme kertaa. Rellu meni aika huonoon kuntoon ja Henri joutui ensivaste henkilökunnan tutkimusten jälkeen vielä lähtemään kotimatkan jälkeen Lohjan sairaalaan tutkittavaksi.
Petteri ja Roni saivat jälleen toisen tilan mukanaan tuomat 9+1 pistettä. Tuo yksi lisäpiste on ns. osallistumis piste joita saa max. viidestä kisasta hyödynnettyä. Seuraava ja viimeinen HRT-sprint sarjan talviosakilpailu ajetaan Keuruulla 27.2.
Tätä kirjoittaessa tiimimme on ollut tehokas ja Putin on jo käyty läpi Kuhmoisten rallia varten. Muutamia mielenkiintoisia ”vikoja” ilmeni eilisessä sprintissä. Ratin kaikki keskiön kiinnityspultit löystyivät ja ratti oli oli aika oudon tuntuinen toisen kierroksen lopulla. Laturin tuuletin menetti otteensa ja alkoi pyöriä omia aikojaan hihnapyörän takana samalla rikkoen laturinhihnan joka taasen ”ruoski” johtoja konehuoneessa. No, toivotaan että ne viat oli siinä ja Kuhmoisissa saadaan keskittyä hienoihin ”Jyskälän” pätkiin! Huomenna Putin menee teipparille, niin saadaan taas puuttuvat teipit paikoilleen.
Tiedotus palaa asiaan Kuhmoisten rallin jälkeen.
9.1.2022
Hyvää iltaa tiedotuksesta. HRCF:n järjestämät Saukkolan EK:n testit tulivat todella tarpeeseen. ”Putinin” päivitetyt jarrujutut aiheuttivat hieman harmaita hiuksia, kun etujarruihin jäi paine päälle ja jarrut eivät vapautuneet. Kiitos kaikille avustaneille henkilöille, joita oli paljon, saimme myös lopulta kaimani Petteri Sappisen vinkin myötä ohjeet Pedal Boxin ”hienosäätöön” ja testit saivat jatkua. ”Putin” kiersi rataa kolmen kuljettajan voimin ja kilometrejä kertyi kunnon rallin verran. Kiitos vielä kerran HRCF:lle ja Saukkolan EK:lle mukavasta päivästä! Pelit siis kunnossa ja nokka kohti Rantasalmea!
Sunnuntaina 9.1 oli vuorossa ensimmäinen HRT-Sprint osakilpailu Rantasalmella. Petteri ei ole sprinttejä ajellut ainakaan 15 vuoteen ja syy on hyvinkin yksinkertainen, muutamasta kilometrin kilvanajosta syntyy aika kovat kulut, kun reissataan jonnekin, yövytään, maksetaan ilmoittautumiset, polttoaineet, jne. Pätkän kilometrihinnaksi alkaa tulla aikamoinen summa, joten ralli on vienyt voiton jo aikoja sitten.
Tälle vuodelle lanseerattiin jotain uutta rallisprinttiin. Nyt kaikissa ralliautoluokissa on mahdollisuus käyttää kartturia ja tehdä nuotit erikoiskokeelle! Myös HRT-sprint sarjaan tämä mahdollisuus suotiin ja sitä päätettiin kokeilla ja osallistua sarjaan kartturina Roni Nyholm.
Lauantai iltapäivällä siis nokka kohti Rantasalmea vähän niin kuin 80-luvun tyylillä; vetoautona farkku, vararenkaat ja pressut Putinin takaluukussa, sekä jonkinlainen työkalu ja osa-arsenaali vetoauton takaluukussa + kyydissä kolme henkilöä. Illaksi saavuimme Rantasalmelle ja majoitus oli varattu paikallisesta ravintolamotelli ”Rinssi Everstistä” Sinäänsä ihan ok mesta, mutta vallitsevat koronarajoitukset tekivät sen, että ravintola ei ollut auki enää klo 17.00 jälkeen, joten ruokailu tapahtui matkan varrella. Saapuessamme perille -20 asteen pakkasessa, saimme ravintolan seinästä sähköä ja virittelimme Putinin konehuoneeseen sähköpuhaltimen yöksi sekä kokopeitteen ”auton” päälle, jotta ei tarvitse edes yrittää konetta käyntiin neljän tunnin avotraileri matkan jälkeen. Aamupala sentään saatiin ja se oli klo 6.00 eteenpäin ja siihen aikaan sinne oli mentävä koska radalla piti olla heti seitsemän jälkeen. Putin starttasi kuin palmun alta lämpimän moottorin johdosta, aika moni kanssakilpailija hinaili pitkin varikkoa kohmeisia autoja käyntiin, kovaa leikkiä moottorille!
Nuotitus oli sallittua kaksi kertaa säkkipimeässä klo 8.15 – 8.30. Sen jälkeen oli vuorossa katsastus, jossa aikaa meni melkein viisi minuuttia. Ja sitten vähän sama kuin ratahommissa, lähes kolme tuntia odottelua ennen ensimmäistä kierrosta, oikeesti tosi kypsää puuhaa istuu vetoautossa ja kuunnella Novaa… Tommy ajeli varikolla ennen ensimmäistä lähtöä Putinin lämpimäksi ja Petteri ja Roni saivat hypätä lämpimään Venäläiseen kilpa-autoon odottamaan omaa starttiaan.
Kaksijakoinen kisa
Ensimmäinen kierros alkoi klo 11.00. Eka kierros sujui Petteriltä ja Ronilta ihan mallikkaasti ilman mitään ”töksyjä”. Aikakin oli ihan ok, mutta luokassamme Kuplalla ajava Kari Haapala vetäisi meidän autokuntaamme n. viisi sekuntia nopeamman ajan! Siihen ei tarvinnut paljoa selitellä. Sijoitus siis luokassa, josta pisteet jaetaan, toinen. Toiselle kierrokselle, jälleen n. parin tunnin ”käkkimisen” jälkeen, pojat päättivät koittaa parantaa aikaa, koska toinen sija luokassa oli jo käytännössä varmistettu. Liekö sitten Petteri saanut aika harvinaisen yliyrittämisen ”moodin” päälle koska toisella kierroksella ”latu” kävi ahtaaksi muutamissa paikoissa ja viimeisessä mutkassa tulikin sitten ”noutaja” ajovirheen vuoksi! Ei selittelyjä, ”sisäimu” otti Putinin huostaan ja pojat muuttuivat kertaheitolla matkustajiksi. Muiden iloksi pätkä keskeytettiin meidän hinauksen takia, onneksi ei tarvinnut kaskoa käyttää. Tilanteesta selvittiin siis kosmeettisilla ja henkisillä vaurioilla. Tässä kohtaa on hyvä muistaa että Petteri ei ihan joka kisassa ulkoile, edellisellä kerralla kaato Hankirallissa 1992.
No hei! Kausi avattu HRT-sprint sarjan kakkostilalla ja pisteet 9 + 1. Tuo yksi lisäpiste on osallistumispiste ja niitä saa maksimissaan viidestä osakilpailusta. Seuraava kisa pitäisi olla tulevalla viikolla lauantaina 15.1 Luumäella. Palvaanjärven Loma Sprint on HRT-sarjan toinen osakilpailu ja siellä olisi ainakin videon perusteella tarjolla todella hieno metsäautotie! Toivotaan että kisa saadaan järjestettyä. Meillä on varattuna sieltä mökki koko poppoolle ja Henri Koskenala suorittaa V1600 luokassa ensiesiintymisensä Rellu Cliolla, ei mitään paineita 😊
Kiitos tästä viikonlopusta Ronille ja Tommylle, oli taas ihan hiton hauskaa! Palataan asiaan Palvaanjärven Loma Sprintin jälkeen!
1.1.2022
Hyvää uutta vuotta kaikille! Tuntuu että juurihan se kausi 2021 päättyi ja nyt ollaan jo siinä tilanteessa, että tiimimme kausi 2022 alkaa jo ensi viikolla!
Putinia on päivitetty jarrujen osalta ja nyt siinä on taka-akselilla levyjarrut , sekä pääsylinterinä säädettävä Pedal Box. Tehot ovat toki samat 120 hp kuten aiemmin mutta koitetaan saada sekunteja pois paremmilla jarruilla!
Myös kuljettajapuolella on tapahtunut muutoksia. Petterin uudeksi nuottikartturiksi asettuu pitkän linjan harrastaja Pirkanmaalta, Arto Ranta. Tommy Nyholm keskittyy ainutlaatuisen projektin läpivientiin, joka tähtää Paris Dakar kisaan, siitä saamme varmaan kuulla lisää, kun homma etenee.
Ei ne muutokset tähän loppuneet. Pääsarja 2022 kaudella on, kuten tänä vuonna, HRT-rallisarja nuottiluokassa. Lisäksi jostain ihme hallusinaatiosta Petteri päätti myös ajaa HRT-rallisprint sarjan tänä vuonna! Asiaa helpotti se, että nyt saa näissä sprinteissä käyttää kartturia ja pätkän nuotittaa! Reittiin tutustuminen perinteisellä tyylillä fillarilla sotkemalla -15 asteen pakkasessa olisi taannut sen, että Petteri ei olisi lähtenyt edes mukaan 😊 Sprinteissä nuottikartturina toimii Roni Nyholm. Mielenkiintoinen kokeilu siis tiedossa.
Paljon uutta siis luvassa. Ensimmäiset testit ovat Saukkolan EK:lla Loppiaisena HRCF:n järjestämänä ja ensimmäinen HRT-Sprint kisa Rantasalmella sunnuntaina 9.1. Seuraavana viikonloppuna lauantaina 15.1 ajetaan Palvaanjärven Loma Sprint Taavetissa, joka on HRT-sprint sarjan toinen osakilpailu. Viikko siitä niin onkin vuorossa ensimmäinen HRT-rallisarjan kisa Kuhmoisissa 21-22.1. Aika täysi tammikuu vai mitä?
Toivotaan että Putin pelittää ilman mitään suurempia murheita ja saadaan kaikki suunnitellut kisat ajettua ja Kaarlehan kanssa koittaa sovittaa itseänsä joihinkin kisoihin talven aikana. Tallissahan on myös Henrin V1600 Clio, jolla hänen on tarkoitus osallistua ensimmäisenä Riihimäen Nuorten SM osakilpailuun 5.2.
Tiedotus palaa asiaan Rantasalmen sprintin jälkeen, ollaan kuulolla!
Foxhole racing (Sivut löytyvät täältä)