Kausi 2024 vastoinkäymisiltä ei vältytty.
Uuden moottorin hajoaminen pakotti perumaan kauden avauksen
Kauden piti alkaa huhtikuun lopulla Tammisaaren SM-sprintistä, mutta juuri valmistunut uusi moottori hajosi säätöpenkissä 2 päivää ennen kisoja. Oli pakko perua osallistuminen ja laittaa moottori korjaukseen.
Xmeal-kisassa vanhalla koneella ilman testejä
Oli kiire saada auto seuraavaan kisaan Xmeal asfaltti kisaan Nivalaan. Vanha kone pika tarkistuksen jälkeen keulille ja kisaan ilman mitään testiajoa. Auto toimi ja sain kisan ajettua, tulos oli luokan kolmas.
Kauhavalla tehoa riitti, mutta vetoakseli petti
Seuraavaan kisaan saatiin uusi moottori, taas kylmiltään kisoihin Kauhavalle Asfalttisarjan toiseen kisa viikonloppuun. Moottori tuntui hyvältä, tehoja oli paljon enemmän kuin koskaan aikaisemmin, mutta taas epäonnea. Parin kilometrin jälkeen meni vetoakseli rikki, eikä tietenkään ollut vastaavaa akselia saatavilla. Se kisaviikonloppu oli siinä.
Päätös keskittyä Xmeal-asfalttisarjaan
Viikko tästä olisi ollut seuraava SM-osakilpailu, mutta autoa ei saatu kuntoon ajoissa.Tein päätöksen keskittyä vain Xmeal assusarjaan koska jo 4 SM-kisaa jäi ajamatta.
Ahveniston kilpailu – testauksen puute näkyi
Ahvenistolle saatiin uusi akseli ja kisaan mukaan, taas ilman mitään testejä.
Auto tuntui hyvältä mutta testauksen puute tuntui ajoissa. Kisa meni enimmäkseen testailun piikkiin mutta sain paljon tietoa uuden moottorin ominaisuuksista, tuloksena taas luokan kolmas ja neljäs-sija kun en uusinut toisen kisan toistakierrosta vaikka olisin saanut. Piti säästää jo pahoin kuluneita renkaita.
Nokian viimeinen kisaviikonloppu ja vetonivelen rikkoutuminen
Sarjan viimeinen kisaviikonloppu käytiin Nokialla, kaksi kisaa samana päivänä. Ensimmäisessä kisassa sain lainaksi pari vähän parempaa rengasta, ehkäpä nyt menisi paremmin, menikin vähän yli puolenvälin kisakierrosta kunnes vetonivel pamahti reikaileiksi, varovasti maaliin ja varikolle tutkimaan vauriot. Onneksi sattui mukana olemaan uusi nivel, auto kuntoon ja toiseen osakilpailuun. Nyt oli käytössä vain omat renkaat ja pakko möyntää pitoa ei ollut mutta yritettiin kuitenkin ajaa niin hyvin kuin mahdollista. Molemmat kierrokset monien luisujen saattelemana maaliin auto ehjänä. Ei tullut mitään suurta tulosta mutta mukana oltiin.
30 vuotta Opel Corsalla – juhlakausi vastoinkäymisistä huolimatta
Tämä kausi oli täynnä teknisiä murheita, mutta yritettiin kumminkin. Kun mietiskelin kautta niin tuli mieleen että tavallaan tämä kausihan oli eräänlainen juhlakausi. Tuli täyteen 30 vuotta kisaamista tällä samalla Opel Corsalla.
Olisihan kausi voinut paramminkin mennä, mutta kuten tiedetään motorsportissa voi tapahtua mitä vaan, aina ei kaikki mene kuten toivoisi. Toivotaan, että ensi kaudella onni kääntyy ja Corsa saa jatkaa arvolleen kuuluvaa voitokasta matkaa.
t. Vesa